Кожен день сотні українців користуються послугами “Укрзалізниці”. Але більшість пасажирів навіть не підозрює, що існують безкоштовні послуги, які входять у вартість квитка, зокрема й електронного. Розповімо, чим можуть користуватися клієнти УЗ абсолютно безоплатно.
Усі вони вказані в офіційних правилах перевезень, деяких вимагає від “Укрзалізниці” закон.
• Пасажири, які придбали паперові або електронні квитки, мають повне право безкоштовно користуватися туалетами на залізничних вокзалах та станціях, через які курсує потяг. Зазначається, що платні вбиральні або платні зали очікування з послугами підвищеного комфорту можуть працювати лише в тому випадку, якщо станція або вокзал має їх безкоштовні аналоги.
Пункт 36 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом встановлює: заборонено відкривати платні вбиральні замість безкоштовних. Також забороняється розширювати площу платної зали очікування, якщо це впливатиме на комфорт пасажирів, які перебувають на вокзалі або станції.
• Кожен пасажир має право звернутися до провідника, щоб отримати безкоштовний окріп, якщо у цьому є потреба. Згідно з законом, перевізник зобов’язаний забезпечувати пасажирів питною водою (пункт 6-1 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом).
• Кожен пасажир має право безкоштовно користуватися холодильником та мікрохвильовкою, які знаходяться у купе провідника.
• Кожен пасажир, який має потребу у медикаментах, може отримати доступ до безкоштовної аптечки, яка зазвичай знаходиться у провідника.
• Якщо пасажир боїться висоти або почуває себе некомфортно на верхній полиці, він має право безкоштовно отримати спеціальні ремені безпеки.
• У правилах перевезення громадян залізничним транспортом зазначено, що пасажир має право не складати постільну білизну після використання. Пункт 63 Порядку обслуговування громадян залізничним встановлює: доставка постільної білизни на спальне місце та складання її за 30 хвилин до прибуття в пункт призначення є обов’язком провідника.
• Кожен пасажир, який з будь-яких причин проїхав свою зупинку, має право безкоштовно повернутися назад. Для цього необхідно звернутися до начальника потяга та пред’явити свій квиток. Після чого буде складено відповідний акт про продовження дії квитка, завдяки якому пасажир матиме змогу безкоштовно дістатися до кінцевого пункту призначення, зазначеного у його білеті.
• Якщо купе обладнано кондиціонером, але він виявився несправним, кожен пасажир, заздалегідь попередивши провідника, має право пересісти у вагон з робочим кондиціонером, при умові наявності там вільних місць.
• Пасажири не зобов’язані ні з ким ділитися своїми полицями, адже право для використання нижнього місця для ручної поклажі має пасажир, який проїжджає на нижній полиці, а верхнього – пасажир, який проїжджає на верхній полиці.
Статтю підготовлено за матеріалами сайту Visit Ukraine.