Україна працює над відновленням авіасполучення: про які два аеропорти мова

В Офісі президента кажуть, що працюють над відкриття двох аеропортів – у Києві та Львові. Міський голова Львова каже, що це реальність. Для відкриття аеропорту потрібне посилення ППО та страхові фонди для авіакомпаній.

Україна інтенсивно працює над відновленням авіасполучення з Києва та зі Львова і обов’язково буде зроблено все можливе, щоб це реалізувати.

Про це повідомив заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма під час панельної дискусії у Давосі.

За його словами, наявність надійної логістики, транспортного сполучення, а особливо авіасполучення, є важливими елементами ділової та інвестиційної діяльності країни.

Які аеропорти України можуть відкрити

У Шурми запитали, чи справді українська влада розглядає можливість відкриття аеропортів у Києві та Львові. Він сказав, що йдеться про обидва летовища, але основний фокус спрямовано на Бориспіль.

Щодо термінів, коли авіасполучення можуть відкрити, Шурма сказав, що не готовий відповісти.

— У нас є внутрішня дорожня карта і графік. Ви маєте рацію, але я не хочу називати якісь конкретні терміни… Якби це залежало тільки від нас. Можливо, я був би готовий публічно взяти на себе зобов’язання, але думаю, що частка нашої домашньої роботи тут не більше 20%, – заявив він.

Можливість відновлення авіасполучення в Україні залежить також і від міжнародних партнерів, незалежних регуляторів та страхових компаній.

Успіх цього рішення залежатиме, зокрема, і від здатності України забезпечити фізичну безпеку польотів. Шурма зазначив, що українська сторона та військові тісно співпрацюють з колегами з Ізраїлю для вивчення їхнього досвіду.

Посадка пасажирів в літак WizzAir

Що про це думають у Львові

Міський голова Львова Андрій Садовий у інтервʼю українській службі Голосу Америки заявив, що він вірить у те, що в 2024 році відновиться авіасполучення між світом та Україною. За його словами, відкрити аеропорт у Львові можливо, якщо буде посилення ППО та страхові фонди для авіакомпаній. 

«З точки зору безпеки це питання достатньо чутливе. Але розмови ведуться, на різних рівнях, і це реально. Для цього, звичайно, треба трішки змістити системи ППО з польської сторони на українську територію. Там треба небагато – 70 км, поставити ряд. Плюс відповідні [кроки] мають бути зроблені на міжнародному рівні», – прокоментував Садовий.

На запитання, що саме потрібно для створення належних умов для відкриття львівського аеропорту, Андрій Садовий заявив, що підхід має бути комплексним:

«Це і посилення протиповітряної оборони – і це закриє не лише питання одного чи другого летовища, це закриє зону в радіусі 70-100 і більше кілометрів. Це можливість і для виробництва, і для більшої безпеки людей. Звичайно, також потрібні відповідні страхові фонди – стартувати треба мінімум з мільярдом доларів. Тому що жодна авіакомпанія не буде літати, якщо не буде мати гарантії покриття страхових ризиків».

Крім цього, зазначив Садовий, ідеться і про готовність персоналу та авіакомпаній здійснювати перельоти:

«Це складна система і складна конструкція. Але в світі це можливо, і це працює. І я вірю, що в цьому році ми будемо літати».

схожі