Польоти з аеропортів “Бориспіль” або “Львів” планують відновити до кінця січня

У найближчі 2-3 місяці може відновитися робота одного з двох аеропортів – «Львів» або «Бориспіль». Про це повідомив старший партнер компанії Marsh McLennan Кріспін Еллісон на 10-му Київському міжнародному економічному форумі (КМЕФ) 7 листопада.

«Якщо нам пощастить, то в січні у нас буде п’ять або шість авіакомпаній, які захочуть літати (з України)», – сказав Еллісон.

За його словами, забезпечити механізми страхування для авіації буде простіше, якщо літаки вирушатимуть з аеропорту «Львів», але президент України Володимир Зеленський наполягає, щоб першим був відкритий міжнародний аеропорт «Бориспіль» під Києвом.

«Президент зненавидить мене за те, що я це сказав, тому що він сфокусований на «Борисполі», проте початковий фокус – «Львів». Сім хвилин польоту від Польщі», – сказав старший партнер компанії Marsh McLennan.

аеропорт “Бориспіль” у 30 хвилинах від Києва

Він зазначив, що пасажирські Airbus-320 і Boeing-737 також, як і невеликий пасажирський авіалайнер, потребуватимуть страховки щонайменше на три чверті мільярда доларів.

За словами Еллісона, остаточне рішення щодо польотів ухвалюватимуть в Офісі президента. Воно залежатиме від роботи протиповітряної оборони, ситуації з безпекою.

«Я продовжую говорити, що Львів набагато безпечніший за Тель-Авів. Людям не подобається, коли я так кажу, але я кажу», – сказав він.

Раніше агенція «Інтерфакс-Україна» з посиланням на анонімне джерело в уряді писала, що авіасполучення буде відновлено до кінця зими 2025 року, влада шукає ефективні страхові механізми. Президент Володимир Зеленський і прем’єр-міністр Денис Шмигаль наполягають на «Борисполі», оскільки побоюються, що якщо першим буде запущений «Львів», аеропорт «Бориспіль» до завершення дії воєнного стану запустити вже не вдасться, сказало джерело.

Раніше Міністерство розвитку громад і територій за підтримки посольства США розробило «дорожню карту» відкриття повітряного простору України. Спільно з Marsh McLennan і пулом страхових компаній на чолі з АСКОТ в Україні реалізована програма страхування суден UNITY, завдяки якій судна працюють у «морському коридорі» з чорноморських портів. Загальний обсяг покриття за програмою становить 50 мільйонів доларів.