Схоже скоро з пітєра на камчатку можна буде дістатися лиш як у старі добрі часи – на автобусі та паромі з мільйоном пересадок. У перші тижні 2023 року із комерційними перевізниками країни вже сталося кілька інцидентів – немає запчастин, щоб ремонтувати літаки.
Через санкції літаки в РФ виходитимуть з ладу, пише видання simpleflying.com.
Перерваний зліт Airbus авіакомпанії “Росія”
10 січня літак Airbus A320 авіакомпанії “Росія” мав вилетіти з аеропорту Сургут рейсом до Санкт-Петербурга (Пулково). Однак через несправність реверсу двигуна екіпаж перервав зліт на початковому етапі. Потім літак самостійно вирулив на аеродром.
Пізніше пасажири піднялися на борт іншого літака, який прибув до Санкт-Петербурга із запізненням понад 8 годин. За даними FlightRadar24.com, літак вилетів із Сургута лише 11 січня о 10:15 за місцевим часом.
Туалети, вантажні двері та кондиціонери
За день до цього стався збій у туалеті літака Airbus A320neo авіакомпанії “S7 Airlines”, що прямував з аеропорту Братська до Москви. Через поломку екіпаж був змушений здійснити посадку в Казані після 4 годин перебування в повітрі.
9 січня сталося ще два інциденти у російській авіації. Вантажні двері Ан-26 відчинилися в середині польоту над Далеким Сходом, внаслідок чого салон розгерметизувався і багаж пасажирів випав з літака.
Інцидент був розцінений як наслідок відмови запірного механізму вантажної рампи. Ніхто з 31 людини на борту не постраждав, і літак повернувся до аеропорту вильоту.
Для пасажирів іншого літака все закінчилося погано. Того ж дня на Далекому Сході розбився одномоторний Ан-2. Двоє людей загинули, ще четверо постраждали.
6 січня літак Azur Air, що прямував до Таїланду, повернувся в аеропорт вильоту в Новосибірську після шостої години польоту до Таїланду. Причиною було пошкодження лобового скла.
Того ж дня рейс лоукостера Red Wings з Казані до Єкатеринбурга мав повернутися через те, що шасі не забиралося.
А ще напередодні рейс Boeing 737 авіакомпанії Utair мав здійснити посадку в Західному Сибіру через несправність кондиціонера на борту.
Запаси деталей стрімко скорочуються
На початку січня гендиректор “Аерофлоту” Сергій Олександровський заявив, що у групи є запас деталей, якого вистачить на 2-6 місяців.
Через відхід західних постачальників запчастин авіатранспорт в РФ став частіше ламатися, повідомляло видання The Moscow Times.
При цьому інциденти із пасажирськими літаками почастішали. За минулий 2022 рік у Росії сталося понад 130 подій з повітряним транспортом, зокрема 28 авіакатастроф. З початку 2023 року вже зафіксовано щонайменше 7 авіаційних пригод.
Експерти галузі висловлюють стурбованість тим, що відбувається. Причини зростання кількості інцидентів прямо не названі, але вказаний контекст – відхід постачальників
запчастин.
Припинення поставок нових літаків і запчастин для літаків Boeing і Airbus, що вже експлуатуються, змусило російські компанії розібрати одні літаки на запчастини для ремонту інших.