Україна отримала від Єврокомісії перші грантові 73,5 млн євро на будівництво колії європейського стандарту (1435 мм) від кордону з Польщею до Скнилова поблизу Львова. Роботи стартували 6 листопада, а їх завершення заплановано до кінця 2027 року.
Про це повідомив віцепрем’єр з питань відновлення – міністр громад та територій Олексій Кулеба.
Він зазначив, що цей проєкт, протяжністю близько 80 км, має розширити пряме та сумісне сполучення між Україною та європейською мережею TEN-T.
На це Україна отримала від Єврокомісії перші грантові 73,5 млн євро. Завершити будівництво планують до кінця 2027 року.

Кулеба наголосив, що такі проєкти є частиною безпеки не тільки України, а і Європейського Союзу, сприяючи розвитку логістики та зміцненню фізичних зв’язків.
За його словами, цей проєкт – частина ширшої стратегії інтеграції української залізничної системи до європейського транспортного простору.
Відкриття будівництва відбулося спільно з директоркою Європейської Комісії з транспорту Магдою Копчинською.
Скнилів – міжнародний хаб
Одноколійну залізницю євростандарту до Скнилова будуватимуть від станції «Мостиська 2», до якої доходить колія 1435 мм. За словами мера Львова Андрія Садового, потім євроколія протягнеться до головного вокзалу міста.

Станція «Скнилів» стане міжнародним залізничним хабом. Для розбудови хабу вибрали саме її, щоб уникнути перевантаження станції «Львів», через яку прямує більшість внутрішньодержавних потягів. Розпочати будівництво євроколії планували ще у 2020 році.
Розпочали з Ужгорода
Першу євроколію в Україні відкрили 6 вересня в Ужгороді, а вже 12 вересня потяги рушили до Європи. Протяжність колії становить 22 кілометри, однак її розбудовуватимуть і надалі – планують подовжити до Львова.
Також планують будувати євроколію між Чернівцями й румунським містом Сучава. Чернівці можуть стати другим обласним центром після Ужгорода, який матиме вихід на євроколію безпосередньо в місті.

В подальшому євроколію планую продовжити і до інших великих міст України – Києва, Дніпра, Харкова та Одеси.