Офіційно запрацювала євроколія до Ужгорода. Перші потяги в Європу поїдуть 12 вересня

В Ужгороді у п’ятницю, 5 вересня, відкрили ділянку євроколії Ужгород — Чоп, скоро по ній почнуть курсувати потяги в Європу. Невдовзі планується розбудова євроколії до Львова.

Про це у Telegram написав український президент Володимир Зеленський.

«Попереду ще багато роботи — розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують»

— написав Зеленський.

Це вперше в сучасній історії Україна збудувала ділянку євростандарту 1435 мм протяжністю 22 км, – написав віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.

З 12 вересня з Ужгорода вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні, 5 вересня.

Кулеба зазначив, що будівництво колії тривало рівно рік — від серпня 2024 до серпня 2025. Загальна вартість становила 1,3 млрд грн: половина коштів — грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина — кредит Європейського інвестиційного банку.

Також, за його словами, наступним етапом буде продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів — Мостиська-2.

«Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки»

— додав Кулеба.

Євроколія в Україні

Європейська колія завширшки 1435 мм. Такою шириною користуються приблизно 60% усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більше — 1520 мм. Так склалося ще з часів російської імперії та Радянського Союзу.

Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом і Варшавою займатиме до чотирьох годин.

У 2023 році «Укрзалізниця» також запустила поїзд, який сполучає Варшаву та Рава-Руську з пересадкою на Львів. Залізничне пасажирське сполучення між Україною та Польщею через Рава-Руську було припинене приблизно 18 років тому через відсутність попиту пасажирів на цей маршрут.

Для відновлення сполучення Рава-Руська — Варшава залізничники провели капітальний ремонт євроколії завдовжки 8 кілометрів від держкордону до Рава-Руської, а також реконструювали залізничний вокзал у Рава-Руській для можливості проведення митного й прикордонного контролю.

схожі