За статистикою 88% українців знають, що таке Чорна п’ятниця, 30% – беруть у ній участь. Насправді ж день цей продуманий до дрібниць і знижки зовсім не означають збиток для компаній. Тож навіщо авіакомпаніям робити знижки та акції?
Яка вигода з акцій для авіакомпаній?
- Запам’ятайте: знижка в будь-який її формі в першу чергу спрямована, як це не парадоксально, на отримання прибутку. Всілякі розпродажі це всього лише спосіб привернути значно більше покупців. Всі люди люблять акції, намагаються купити квитки саме під час розпродажів.
- Вижити серед конкурентів. Чому Wizzair став пропонувати стільки акцій? Тому що на ринок зайшов Ryanair. Чому МАУ зробила лоукост ціни і значно скинула вартість квитків? Тому що зайшов Ryanair, а WizzAir розширив карту польотів. Аби привернути до себе увагу і змусити людей користуватися саме послугами цієї авіакомпанії, а не інакшої доводиться звертатися до кардинальних методів і іноді навіть знижувати ціни (або просто ставити знижку -50% зі старими цінами, як любить робити МАУ). Конкуренція – прекрасна штука в першу чергу для нас із вами, звичайних покупців.
- При ранньому бронюванні квитки коштують дешевше ще й тому, що ваші гроші потім можуть використовувати, як депозит. Тобто 3-6 місяців компанія користуватиметься грошима за послугу, яку ще не надала. Тим більше, завжди є відсоток людей, у яких за півроку зміняться плани. Але тут сюрприз – квитки ви не повернете, тому що сенсу жодного немає. У бюджетних авіаперевізників своя політика – ви і так купуєте копійчані квитки, тому при поверненні ви, за великим рахунком, просто даруєте квитки, бо не отримуєте майже ніякої компенсації – лише декілька відсотків адміністративних зборів.
- Мало хто знає, але вартість квитків завчасно розраховують так, що навіть при продажі 70% місць компанія отримає прибуток. Тому всі інші можна продавати на розпродажах. Є ще й така фішка – одну “партію” квитків продають за завищеними цінами, іншу – на розпродажі зі знижкою. Наприклад, стандартна вартість перельоту Київ-Варшава з Ryanair = 9.99 євро, але іноді є квитки за 14 євро, а іноді – за 5. Логіка проста – 10 квитків купили дорожче, отже, інші 10 можна віддавати за знижкою.
- Що вже приховувати – більшість акцій акції лише на словах. Насправді компанія піднімає вартість квитків на 10-20%, а потім скидає їх. НЕ ЗАВЖДИ, але часто буває й таке. Тому багато акцій просто, щоб заманити клієнтів. Наприклад, МАУ до Чорної п’ятниці обіцяла провести розпродаж за знижками аж до 50%, але насправді ми таких цін не побачили. Максимум – 15-20% знижки.
- Ну, і є ще цікавий фактор. Ви читаєте, що є дешеві квитки в певну країну, переходите за посиланням, а копійчані квиточки вже розкупили. Але полетіти вже так хочеться, що купуєте дорожчі.
Як покупцю отримати вигоду з розпродажів?
- Не ведіться на слово знижка, а порівнюйте ціни. Відслідковуйте ринок. Хочете полети в Стокгольм? Зайдіть на сайт Ryanair – подивіться на ціни. Після декількох днів зрозумієте, що стандартна вартість для маршруту – 10 євро. Усе, що дорожче, точно не купуйте, а якщо дешевше – не чекайте, а бронюйте, поки є.
- Зазвичай під час великих розпродажів є знижки на багато напрямків. Зрозумійте, куди саме хочете летіти завчасно і тоді вже купуйте.
- Визначте свій МАКСИМУМ. Тобто суму, вище якої квитки купувати не потрібно. Тільки уявіть: квитки в Барселону за 10€, а в Мілан за 15€, а тут ще й Париж за копійки. Спокуса взяти всі 3 варіанти немаленька, але дайте собі зрозуміти: квитки – це лише маленька частина подорожі, потім ще потрібно витрачатися на житло, харчування, транспорт тощо, а гаманець не гумовий.
- Сплануйте подорож повністю: з проживанням, транспортом і всім іншим. Те, що квитки в Стокгольм коштують дешево, зовсім не означає, що поїздка буде бюджетною. Це Скандинавія, а тому доведеться неабияк розщедритися.